مخازن آب فود گرید

مخزن آب فایبرگلاس

مخازن آب در طیف وسیعی از مواد مناسب شامل پلاستیک، فولاد گالوانیزه، آکواپلیت، زینکالومه (ترکیب روی و آلومینیوم)، فایبرگلاس و بتن تولید میشوند. همه می توانند مناسب باشند، با توجه به این که مواد مورد استفاده حداقل از استاندارد مواد غذایی (AS2070) هستند. در صورت استفاده از آب برای مصرف انسان، مواد مخزن باید مطابق با استاندارد آب آشامیدنی (AS / NZS4020) باشد.

مخازن آب فولادی

مخازن آب معمولی که همه ما به یاد داریم مخزن گالوانیزه هستند و تا همین اواخر این رایج ترین ماده ای بود که در ساخت مخازن آب باران مورد استفاده قرار می گرفت. فولاد گالوانیزه ذاتاً در برابر خوردگی مقاوم نیست اما در حال حاضر با پوشش های مقاوم در برابر زنگ زدگی مانند روی و آکواپلات موجود است. مخازن جدید ممکن است غلظت بیشتری از روی داشته باشند که می تواند روی طعم آب باران ذخیره شده تأثیر بگذارد. این مخازن آب گالوانیزه ممکن است قبل از استفاده نیاز به شستشو داشته باشند.

متداول ترین ماده مورد استفاده در ساخت مخازن باران فلزی، فولاد گالوانیزه است. گالوانیزه فرآیند استفاده از روی در فولاد است. این مخازن “گالوانیزه” می توانند لحیم شده یا بپیوندند. این پیوستن چیزی را ایجاد می کند که در واقع یک مفصل است. Solder از ترکیبی از سرب و قلع تشکیل شده است که با آهن داغ ذوب شده و به اتصالات اعمال می شود.

فولاد گالوانیزه ذاتاً در برابر خوردگی مقاوم نیست و باید از روکشهای مقاوم در برابر زنگ زدگی استفاده شود. خوردگی اولیه فولاد گالوانیزه به طور معمول منجر به تولید یک غشای چسبنده نازک می شود که سطح مخزن را پوشانده و از محافظت در برابر خوردگی بیشتر محافظت می کند. هنگام تمیز کردن چنین مخازن مهم است که به این غشا مورد محافظت قرار بگیرد.

مخازن جدید فولادی ممکن است غلظت بیشتری از روی را در خود داشته باشند، که می تواند روی طعم آب باران ذخیره شده تأثیر بگذارد، اما خطری برای سلامتی نیست. ممکن است این مخازن قبل از استفاده شسته شوند. آکواپلیت (فولاد روکش شده با پلاستیک) دارای پوستی از جنس پلیمر با فود گرید (غیرسمی و امن برای مصرف) است که به یک پایه فولادی گالوانیزه متصل شده است.

پلیمر مورد استفاده در فولاد با روکش پلاستیکی در مقابل قرار گرفتن در معرض طولانی مدت در معرض نور خورشید مقاوم نیست، بنابراین مخازن باید در همه زمانها دارای یک پوشش برتر باشند. نفت سفید یا مواد شیمیایی مشابه به طور معمول به عنوان لارویویدهای (حشره کش) پشه استفاده می شود می تواند باعث تخریب پوشش پلیمر شود و نباید از آنها استفاده شود.

در هنگام تمیز کردن یا نصب مخزن، نباید پوشش پلیمری آسیب ببیند. در صورت آسیب دیدن پوشش، باید بلافاصله با استفاده از درزگیر مناسب تعمیر شود تا از خوردگی قسمتهای فلزی مخزن جلوگیری شود. از فولاد ضدزنگ نیز می توان برای ساخت مخازن آب استفاده کرد. این ماده  مشکلات زنگ زدگی یا خوردگی معمولی مخازن فولادی گالوانیزه را ندارد. با این حال، هزینه قابل ملاحظه ای بالاتر از مخازن فولادی با روکش پلاستیک معمولی است. مخازن استیل ضدزنگ هنوز به یک مفصل نیاز دارد که در آن صفحات قرار می گیرند.

مخازن بتنی

مخازن آب بتونی عموماً قوی و ماندگار هستند. آنها بسیار سنگین و برای جابجایی دشوار هستند. مخزن 5000 گالن حدود 8 تن وزن دارد. مخازن آب بتنی اغلب در زیر زمین نصب می شوند اما مخازن کوچکتر برای سطح  زمین در دسترس هستند.

مخازن آب بتنی جدید غالباً مزه‌ها را منتقل می کنند و ممکن است از این طریق pH آب را بالا  ببرند. بر این اساس ممکن است این مخازن آب بتنی قبل از استفاده شسته شوند. مخازن بتنی را می توان بعنوان مخازن آب بتنی کوچک یا متوسط آماده کرد، یا بعنوان مخازن آب بتنی متوسط و بزرگتر در محل پروژه.  مخازن آب بتنی که به صورت کامل در محل تحویل داده می شوند، از کامیون و بر روی پایه ماسه ای آماده شده جابجا می شوند. این مخازن گاهی اوقات در یک یا سه قطعه قرار دارند. بخش های بتونی در درجه اول با یک حلقه آب بندی لاستیک یا مصنوعی یا نوعی از درزگیر مهر و موم می شوند. سپس درزگیر به قسمت داخلی مخزن در محل اتصال اعمال می شود تا از نشت آب جلوگیری شود.

مخزن آب بتنی

ترک خوردگی و نشت یکی از رایج ترین اشکالاتی است که برای مخازن بتنی وجود دارد. تا زمانی که مخزن تخلیه شود، می توان ترک ها را تعمیر کرد. در برخی موارد بد، بوش پلاستیکی مورد نیاز است که می تواند بسیار گران باشد. استاندارد مخازن بتنی میزان مشخصی از نشت را امکان پذیر می کند، در حالی که استاندارد مخازن پلاستیکی امکان نشتی را نمی دهد.

مخازن پلاستیکی

محبوب ترین نوع مخزن آب در استرالیا مخزن آب پلاستیکی یا پلی است که به طور معمول با فرآیند قالب گیری چرخشی ساخته می شود. این مخازن توسط برخی از تولید کنندگان با استفاده از این فرآیند برای بیش از 20 سال ساخته شده اند. مخازن پلاستیکی و آسترهای پلاستیکی باید از موادی ساخته شوند که حداقل از استاندارد مواد غذایی برخوردار باشند (مطابق با AS 2070) و در صورت استفاده از آب برای مصرف انسان، مواد پلاستیکی در واقع باید مطابق با الزامات استاندارد آب قابل شرب باشد. (AS / NZS4020). صنعت قالب گیری چرخشی از معدود صنایعی است که دارای یک استاندارد جامع است که هم مواد اولیه مورد استفاده را در بر می گیرد، هم ساخت و کار ساخت مخازن آب تکمیل شده را شامل می شود.

پلی اتیلن (پلی) ماده مخزنی غیر خورنده است که برای ماندگاری طولانی طراحی شده است. پلی اتیلن زنگ نمی زند و قابلیت ضد خوردگی دارد. مخازن پلی اتیلن سبک و قابل حمل هستند و تجهیزات سنگین  نیاز نیست.

مخزن پلاستیکی آب

مخازن پلی اتیلن معمولاً در یک قطعه واحد ساخته می شوند. در جایی که بخشی از مخزن با هم جوش داده شده است، هیچ اتصالی یا مفصلی ندارند و از هیچ درزگیری برای اتصال هر قسمت از مخزن به یکدیگر استفاده نمی شود. تولید کنندگان پیشرو، از موادی استفاده می کنند که مطابق با استاندارد انتقال نور (AS / NZS4766) است که مانع از رشد جلبک ها می شود. انتقال نور یک مشکل بالقوه است که مخازن فایبرگلاس نیاز به مدیریت آن دارند. مخازن پلی اتیلن در پایان عمر قابل بازیافت هستند. پلاستیک بازیافتی نمی تواند مجدد مخازن آب ایجاد کند زیرا مقررات آب قابل شرب فقط اجازه استفاده از پلاستیک های تازه را می دهد. با این حال، بسیاری از برنامه‌های تولید دیگر برای پلاستیک بازیافت شده وجود دارد. پلاستیک بازیافتی می تواند از محافظت در برابر آفتاب و گرما جدید برخوردار باشد و در ادامه از یک زندگی طولانی دیگر لذت ببرد.

مخازن فایبرگلاس

مخازن فایبرگلاس (یا پلاستیک تقویت شده الیاف شیشه GFRP) برای ذخیره آب در دسترس هستند. این مخازن باید با روکش فود گرید (غیرسمی و امن برای مصرف) در سطح داخلی آنها تولید شوند. یکی از مزایای فایبرگلاس این است که بسیار سفت یا محکم است. این بدان معنی است که دیوارهای مخزن برای مدیریت فشار آب می توانند نسبتاً نازک باشند. با این حال، ضرر این ماده بسیار سفت و سخت این است که می تواند در طبیعت شکننده باشد و مستعد ترک خوردگی و نشتی باشد. بیشتر مخازن فایبرگلاس دارای رزین است که با یک کاتالیزور یا سفت کننده بهمراه الیاف شیشه ای (تقویت کننده) که توسط یک عملگر روی قالب ریخته می شوند مخلوط می شوند. این روند به مهارت فرد بستگی دارد. در نتیجه، این فرایند می تواند منجر به تغییر بزرگی شود.

مخزن آب فایبرگلاس

مخازن آب پلاستیکی تک لایه ورود نور بیشتری نسبت به انواع دیگر مخازن ایجاد می کند، که رشد جلبک را ترغیب می کند. برای جلوگیری از اینرو، مخازن باید با یک پوشش سیاه در داخل مهر و موم شده یا در قسمت بیرونی رنگ شوند. برخی از مخازن با رنگدانه کافی تولید می شوند تا از بروز این مشکل جلوگیری شود.

رای کاربران
[امتیاز کلی: 1 میانگین: 5]
۰۲۱-۸۸۷۲۲۰۲۷ با یک کلیک تماس بگیرید