میز کار صنعتی

میز کار صنعتی

میز کار صنعتی جزء اصلی ترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی می باشد و با توجه به نیاز آشپزخانه صنعتی نوع آن مشخص می گردد.

یکی از پرکاربردترین وسایل و تجهیزات واحدهای آماده سازی، آشپزخانه‌های صنعتی، رستوران، کترینگ، فست فود، کافی شاپ، شیرینی پزی ها و… میز کار صنعتی می ‌باشد. برای آشپزخانه‌های صنعتی و سنتی انواع مرکزی و دیواری و متحرک و برنج پراکنی و غیره و در هر ابعادی که بنا به نیاز و مکان آشپزخانه رستوران باشد تولید می شود.

میز کار صنعتی به واسطه مقاومت بسیار بالا و نیز به دلیل ساخت آن از ورق استیل که از نظر بهداشتی کاملا مورد تایید می‌باشد غالبا در واحدهای صنعتی، تولیدی بهداشتی به منظور آماده سازی جهت پخت یا سرو مواد غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در فست فودها معمولا در کنار فرهای پیتزا و زیر انواع گریل ها و زیر شوتهای سیب زمینی و دم دست آشپز استفاده می شود.

تاریخچه میز کار صنعتی

اولین نمونه‌های میز کار صنعتی برای آشپزخانه‌های صنعتی در مطبخهای دربار پادشاهان (کریاس) دیده شده که جنس پایه و رویه تماما از جنس چوب بوده و یا از سنگهای تخت استفاده می کردند آشپزخانه‌های صنعتی امروزی طرح پیشرفته و به روز شده آشپزخانه دربار پادشاهان در زمانهای دور است.

امروزه یکی از پر مصرف ترین تجهیزات در یک آشپزخانه صنعتی میز کار صنعتی می باشد. این تجهیز همواره برای سرعت بخشیدن و تسهیل در امورات آشپزخانه‌های صنعتی مورد نیاز بوده است. در طی گذر زمان تنها چیزی که تغییر کرده نوع آن می باشد که از جنسهای مختلفی ساخته شده و در اشکال مختلفی بوده است.

با گذر زمان علم و دانش به کمک پیشرفت تکنولوژی آمد و کم کم چوب و سنگ جای خود را به فلز داده تا مقاومت مکانیکی میز کار افزایش پیدا کند. اما از نظر بهداشتی استفاده از فلز کار مناسبی برای میز کار صنعتی نبود و بعد از آن رفته رفته فلز ها جای خود را به استیل دادند.

میز کار صنعتی قدیمی

امروزه میز کار صنعتی استیل با کیفیت ترین نمونه میز کار صنعتی و از نظر بهداشتی در بالاترین سطوح رعایت استانداردهای بهداشتی را دارا می باشد میز کار صنعتی دارای مصارف مختلفی است که برای هر مصرف باید با رویه متفاوتی تولید شود و به همین ترتیب تقسیم بندی می گردد. میز کار استیل بسته نوع ورق استیل و ضخامت آن دارای عمر متفاوتی است که البته اداره‌های کنترل بهداشت برای استفاده از این محصول بعضی استانداردها را قرار داده اند که مصرف کنندگان مجبور به رعایت آن می باشند تا بتوانند مجوزهای لازم را بگیرند.

از دیگر ملزومات آشپزخانه‌های صنعتی که توسط گروه صنعتی ناب زیست تولید میشود میتوان به ماشین ظرفشویی صنعتی اشاره کرد.

انواع میز کار صنعتی

میزهای کار در آشپزخانه‌های صنعتی برای کاربردهای مختلف و با متریال متنوع بر حسب کاربرد آنها ساخته میشوند. در ادامه به معرفی هر کدام از این تجهیزات پرداخته ایم.

میز کار استیل

میز کار استیل جزء تجهیزات آماده سازی رستوران به شمار می رود. میز کار استیل به صورت رویه میز رویه استیل و میز تخته کار و میز رویه تفلون ساخته می شود. میز کار استیل در ابعاد و اندازه‌های متفاوت بنا به درخواست مشتری ساخته می شود.

میز کار آشپزخانه صنعتی

میز کار رویه پلی اتیلن

صنعت پلی اتیلن امروزه با پیشرفتهای قابل توجهی که داشته است به یک صنعت پر رونغ تبدیل شده و محصولات تولید شده از این صنعت با کارآیی‌های متفاوت در صنایع گوناگون مورد استفاده قرار میگیرد.

از مواد پلی اتیلن می توان برای ساختن رویه میز کار استیل استفاده کرد که با توجه به شرایط فیزیکی و شیمیایی پلی اتیلن از نظر بهداشتی مورد تایید سازمان بهداشت بوده و از نظر مقاومت نیز بسیار با دوام و با طول عمر بسیار طولانی می باشد که بیشتر مناسب برای کار با اجسام سنگین و تیز می باشد.

میز کار رویه چوبی

میز کار رویه چوبی از قدیم در قصابی ها و مراکزی که در آن انواع گوشت خورد می شود یافت می شد به گونه ای که در منازل و استفاده‌های ریز هم از تخته‌های چوبی استفاده میشده است.

امروزه نیز از میز کار استیل با رویه چوبی در موارد مختلف استفاده می شود که بیشترین آمار خرید میز کار رویه چوبی مربوط به استفاده در قسمت خورد کردن انواع گوشت، مرغ و ماهی می باشد.

میز شوت زباله

میز کار تمیز کردن ظروف و بعد از سرو غذا استفاده میشود که معمولا گود می باشد و در یک طرف میز سوراخی ایجاد می شود که زیر سوراخ سطل زباله قرار میگیرد و بعد از تمیز کردن ظروف، زباله آن را از قسمت سوراخ شده به داخل سطل هدایت شوند. البته با توجه به شرایط فیزیکی که این میز دارد از این میز برای پاک کردن و تمیز گوشت، مرغ و ماهی نیز استفاده می شود.

میز ساطور تفلون

جهت خرد کردن گوشت و بسیاری اقلام دیگر نیاز به نوعی تخت کار می باشد تا عملیات آماده سازی را بر روی آن انجام داد که در برهه‌های زمانی مختلف این تخت کار از جنسهای مختلف در آشپزخانه صنعتی مورد استفاده قرار گرفته که دلایل تغییر جنس تخت کار لزوما بهداشتی بوده است چون از لحاظ کارآیی تفاوت آنچنانی انواع تخت کار با یکدیگر ندارند و تخت کار در انواع آن اعم از چوبی و تخت کار پلی اتیلن یا همان تخت کار تفلون شبیه یکدیگر می باشند.

میز تخت ساطور چوبی

میز کار تخت ساطور چوبی در واقع همانند تخت کار تفلون است و مزایایی مانند تخت کار تفلونی دارد ولی رویه آن از چوب راش درست شده است که این چوب نیز دارای ضخامت زیادی می باشد و تنها دلیل استفاده از تخت کار چوبی می تواند سلیقه یا نوع طراحی و دکور باشد و یا مسائل بهداشتی که به هر حال وظایف تخت کار چوبی و تخت کار تفلونی شبیه به هم می باشد.

میز پاک کردن برنج پاک کنی

برنج یکی از پر مصرف ترین غذاهای ایرانی که جهت آماده سازی آن ماشین آلات پیشرفته ای تولید شده است. این ماشین آلات سعی در پخت برنج با کیفیت بیشتر، با سرعت بهتر و بهداشتی تر داشته اند. یکی از تجهیزات ابتدایی جهت آماده سازی برنج که در بحث سرعت پخت به آشپز کمک می کند میز کار برنج پاک کنی است. میز کار برنج پاک کنی به شکل خاصی طراحی شده است تا چندین کمک آشپز یا کارگر ساده در اطراف آن بتوانند مشغول تمیز کردن برنج برای آماده کردن آن جهت ریختن در دیگ چلوپز گردند.

ابعاد میز کار صنعتی

ابعاد استاندارد که در بازار برای میزهای کار صنعتی جا افتاده به شرح زیر می باشد و در این ابعاد درخواست و فروش بیشتر است.

  • ۱۹۰ × ۶۵ × ۹۰ (طول × عرض × ارتفاع)
  • ۱۵۰ × ۶۵ × ۹۰ (طول × عرض × ارتفاع)
  • ۱۲۰ × ۶۵ × ۹۰ (طول × عرض × ارتفاع)
  • ۱۰۰ × ۶۵ × ۹۰ (طول × عرض × ارتفاع)
ابعاد میز کار صنعتی

قیمت میز کار صنعتی

میز کار آشپزخانه صنعتی استیل

اگر می خواهید که خدمات عالی، بی نقص، سریع و در عین حال با بالاترین سطح بهداشتی را ارائه کنید حتما باید از میز کار صنعتی مرغوب استفاده کنید. میز کار صنعتی انوع مختلفی دارد که بنا به نیاز آشپزخانه صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند.

ما در گروه صنعتی ناب زیست ترجیح می دهیم دیگران محصول تولید شده در کارخانه تولید کننده میز کار صنعتی ما را بررسی و ارزیابی کنند. تولید میزهای کار آشپزخانه صنعتی بسیار آسان است ولی تامین کیفت، نوع متریال و ظرافت تولید میزها متفاوت است.

قیمت میز کار صنعتی بر اساس نوع پایه‌ها و جنس ورق استفاده شده در ساخت و رویه تخته بسیار تعیین می شود. همچنین ابعاد میز نیز در محاسبات موثر است و هرچه ابعاد بزرگ تر باشد قطعا قیمت محصول نیز افزایش خواهد یافت.

قیمت میز کار آشپزخانه صنعتی

مورد قابل ذکر و مهم دیگر استیل استفاده شده در ساخت و تولید میز کار صنعتی می باشد که می تواند استیل ۳۰۴ یا ۲۰۱ استفاده شود. بهترین نوع استیل در تولید این تجهیز برای آشپزخانه‌های صنعتی به دلایل بهداشتی، مقاومت در برابر اکسید شدن و طول عمر بسیار بالا برای شرایط سخت آشپزخانه صنعتی، استیل ۳۰۴ با گرید NO-4 (گرید مورد تایید سازمان بهداشت برای مصارف خوراکی) می باشد. البته برای مواردی که با مواد شیمیایی در ارتباط می باشند مانند آزمایشگاه‌ها باید از استنلس استیل ۳۱۶ استفاده کرد.

تمامی عوامل بالا از نکات تاثیر گذار بر قیمت میز کار صنعتی می باشد. کارشناسان ما در گروه صنعتی ناب زیست خوشحال خواهند شد که به شما کمک کنند تا راه حل منحصر به فرد و مناسب برای خرید میز کار عالی و سایر تجهیزات آشپزخانه صنعتی با کیفیت را پیدا کنید.

رای کاربران
[امتیاز کلی: 1 میانگین: 5]
1 دیگاه
  1. عالی بود مطلب . میز کار میخام واسه قصابی . باید همین میز کار صنعتی رو بخرم ؟

۰۲۱-۸۸۷۲۲۰۲۷ با یک کلیک تماس بگیرید