شیرین سازی آب یا سختی گیر آب؟

دستگاه تصفیه آب صنعتی

آیا در تصمیم گیری در مورد اینکه آب شیرین کن صنعتی (دستگاه تصفیه اسمز معکوس) بخرید یا سختی گیر آب مشکل دارید؟ قطعا تصمیم گیری می تواند مشکل باشد، اما ما در این مقاله به سوالات شما پاسخ می دهیم و به شما در خرید بهترین سیستم برای رفع نیازهای خود کمک می کنیم.

تفاوت بین آب شیرین کن و سختی گیر آب چیست؟

آب شیرین کن صنعتی آب را تصفیه می کند و سختی گیر آب باعث کاهش سختی و رسوبات در آب شما می شود. سیستم آب شیرین کن از یک غشای نیمه نفوذ پذیر برای فیلتر کردن آب استفاده می کند، تقریباً تمام آلودگی ها و مواد معدنی مضر آب را از بین می برد، کدری آب را کاهش می دهد و در نهایت آب شفاف و خوش طعم می شود.

استفاده از سیستم تصفیه اسمز معکوس باعث کاهش نمک، مواد معدنی و هر ناخالصی دیگر در آب می شود. سختی گیر آب سدیم یا پتاسیم موجود در آب را از طریق تبادل یونی از بین می برد و باعث می شود آب شما نرم شود. آب شیرین کن های خانگی نسبت به نرم کننده های آب کارایی کمتری دارند، بنابراین معمولاً در یک نقطه مانند سینک آشپزخانه نصب می شوند تا در کل خانه. البته درباره کارخانجات این موضوع بسیار متفاوت است و دستگاه های آب شیرین کن در ابعاد بزرگ تری طراحی و ساخته میشوند.

دستگاه شیرین سازی آب

شیرین سازی آب یا سختی گیر؟

جواب این سوال کاملا به نیازهای شما بستگی دارد. دستگاه تصفیه آب با روش RO علاوه بر فیلتر کردن آب، آن را نرم می کند، اما به دلیل فیلتر مداوم آب غشاء آن سریعتر از بین می رود. این سیستم تصفیه آب می تواند جایگزین نرم کننده آب شود اما ممکن است آب زیادی را مصرف کند. بنابراین سختی گیر آب تنها در صورت سخت بودن آب، اغلب یک راه حل اقتصادی تر است.

اگر آب شما به دلیل آلاینده های فراتر از مواد معدنی، طعم و بوی عجیبی دارد، ممکن است برای تصفیه کامل آن به سیستم آب شیرین کن صنعتی یا سیستم تصفیه دیگر احتیاج داشته باشید.

آیا می توانم از هر دو سیستم استفاده کنم؟

بله. در حقیقت، سختی گیر آب از غشای دستگاه تصفیه آب محافظت می کند و باعث ماندگاری بیشتر آن می شود. سختی گیر آب، آب کل محل مورد استفاده شما را نرم می کند و برای لوله ها، تجهیزات، وسایل، پوست و موی شما مزایایی دارد.

آب شیرین کن های کوچک و خانگی را می توان در زیر سینک نصب کرد تا آب تصفیه شده از طریق یک شیر آب مجزا برای آشامیدن و پخت و پز در دسترس شما قرار بگیرد. بسته به مشکل موجود در آب، شما ممکن است به یک سیستم اضافی برای حل سایر آلاینده ها نیاز داشته باشید.

مزایای استفاده از سختی گیر آب چیست؟

– آب را روشن و شفاف می کند.
– عمر مفید وسایل و تجهیزات را بالاتر می برد.
– ظروف تمیزتر هستند.
– پوست و مو نرم و ابریشمی است.
– در پول و زمان شما صرفه جویی می شود.
– عملا لکه های آب را از بین می برد.
– مواد غذایی و نوشیدنی ها طعم بهتری دارند.

سختی گیر آب
سختی گیر آب

شیرین کردن آب چه مزایایی دارد؟

1 – طعم بهتر آب: شیرین کردن آب باعث کاهش آلودگی های موجود در آب که می توانند طعم یا بوی آب شما را نامطبوع کنند، می شود.

2 – سازگار با محیط زیست: از کیفیت بالای آب بدون تولید پلاستیک اضافی لذت ببرید.

3 – آب شفاف کریستالی: تصفیه اسمز معکوس باعث کاهش نمک، مواد معدنی و بسیاری از آلاینده های دیگر موجود در آب می شود و به شما آب خالص، سالم و باکیفیت تحویل می دهد.

4 – آب سالم تر: سیستم تصفیه آب باعث کاهش آلودگی ها و آلاینده های آب می شود و شما را از شر مشکلات گوارشی و سلامتی و همچنین فرسایش تجهیزات نجات می دهد.

شما با استفاده از دستگاه RO می توانید علاوه بر نرم کردن آب، خالص ترین آب آشامیدنی ممکن را به بدست آورید. این سیستم تصفیه ناخالصی های موجود در آب را از بین می برد و در نهایت باعث می شود آب آشامیدنی شما بهتر، سالم تر و خوش طعم تر شود. با داشتن این سیستم تصفیه آب می توانید مطمئن باشید که آب سالم و تمیز در دسترس خود دارید که برای مصارف شخصی و صنعتی بسیار مناسب است.

آیا در فرآیند اسمز معکوس آب نرم می شود؟

همانطور که گفته شد، فیلترهایی در سیستمهای شیرین کردن آب وجود دارد که آب را نرم می کنند. به دلیل اینکه آب تصفیه شده با این سیستم نرم و خوش طعم است، بسیاری از مالکان خانه ها آن را در یک نقطه از خانه نصب می کنند. آب در این دستگاه ها فیلتر می شود و در نهایت تمیز، خوش طعم و سالم از شیر آب مجزا خارج می شود و در دسترس افراد قرار می گیرد.

چگونه می توانم یک سیستم مناسب برای تصفیه آب خریداری کنم؟

اگر دقیق می دانید چه سیستمی را می خواهید، می توانید از طریق شرکت ناب زیست اقدام به خرید کنید. اگر هنوز مطمئن نیستید، می توانید از ما یک مشاوره رایگان در مورد تصفیه آب بخواهید و سپس تصمیم بگیرید.

اگر در خانه خود سختی گیر آب دارید، ممکن است نسبت به مزه آب خود احساس خوبی داشته باشید؛ اما در حقیقت، امکان دارد حتی پس از پردازش آب توسط سختی گیر آب هنوز ناخالصی ها در آبی که می نوشید و غذایی که طبخ کنید، وجود داشته باشد. دستگاه های آب شیرین کن می تواند تمام ناخالصی ها و آلودگی ها را از آب آشامیدنی جدا کند (حدودا 98 درصد سدیم موجود در آب را از بین می برد.)

چرا سیستم شیرین سازی آب و سختی گیر آب با هم خوب کار می کنند؟

با توجه به مطالب فوق که آموختیم نه سختی گیر و نه آب شیرین کن اسمز معکوس هیچ‌یک نمی توانند جای یکدیگر را بگیرند، در ادامه دلایل اینکه چرا دو سیستم را مکمل هم می نامند و نه جایگزین یکدیگر توضیح خواهیم داد. با ما همراه باشید.

سختی گیر آب از سیستم تصفیه آب محافظت می کند.

غشاهای سیستم تصفیه آب شکننده هستند. اگر یک رسوب کوچک در این غشاها به وجود بیاید، مواد معدنی مضر موجود در آب از بین نمی روند و آب سخت می شود. بنابراین با نصب یک سختی گیر آب، آب سخت شده تصفیه می شود و سختی آن کاهش می یابد. سختی گیر آب همچنین به عنوان یک محافظ برای دستگاه شیرین کن آب عمل می کند و در نهایت باعث افزایش عمر غشاهای آن می شود.

آب با کیفیت تر می شود.

بسیاری از افرادی که تصمیم می گیرند سیستم سختی گیر آب خانگی را نصب کنند، همچنین تصمیم به نصب دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس نیز می گیرند و آن را زیر سینک آشپزخانه خود نصب می کنند. اینکار باعث می شود آب آشامیدنی و مورد استفاده در پخت و پز نرم و سالم شود و هم خالص تر و باکیفیت تر باشد.

امروزه، میلیون ها خانه به لطف واحدهای کوچک آب شیرین کن و سختی گیر آب که در آشپزخانه های خود نصب شده اند، از آب آشامیدنی باکیفیت و سالم برخوردار هستند. نرم کننده آب و تصفیه اسمز معکوس ترکیبی عالی هستند زیرا هم مواد معدنی که باعث سختی آب می شوند را از بین می برند و هم آب مصرفی شما را خوش طعم، سالم و خالص می کنند.

یک سیستم شیرین سازی آب با از بین بردن اکثر ناخالصی ها (از جمله هیدروکربن ها، سولفات ها، کادمیوم و سموم دفع آفات) به بهتر شدن کیفیت آب آشامیدنی شما کمک می کند و از سلامت شما محافظت می کند.

مقایسه آب شیرین کن صنعتی و سختی گیر

صرفه جویی در هزینه ها بیشتر می شود.

اکثر صاحبان نرم کننده آب دریافته اند که با صرفه جویی در هزینه ها و انرژی، طول عمر وسایل و تجهیزات بیشتر و استفاده از مواد پاک کننده کمتر می شود. شما با استفاده از دستگاه های تصفیه آب صنعتی و خانگی می توانید در هزینه های خود صرفه جویی کرده و حتی پس انداز کنید.

بنابراین، سختی گیر آب و آب شیرین کن صنعتی با هم یک ترکیب عالی هستند و هزینه های شما را به شکل چشم گیری کاهش می دهند، به علاوه آب خارق العاده و با کیفیتی برای شما فراهم می کنند.

ملاحظات هنگام انتخاب آبشیرین کن

اگر در حال حاضر یک سیستم نرم کننده آب دارید و می خواهید یک سیستم شیرین کردن آب برای صنعت نیز انتخاب کنید، بهتر است بدانید این دو سیستم به هیچ وجه با یکدیگر تداخل ندارند و عملکرد یکدیگر را به خطر نمی اندازند.

هنگام خرید دستگاه تصفیه آب ضمانت هایی که برای آن وجود دارد را ارزیابی کنید تا دقیقاً بدانید برای چه چیزی استفاده می شود و تا چه مدت گارانتی دارد. باید بدانید که سیستم شما چه میزان صدا تولید می کند و نحوه نگهداری از آن و فیلترهای ساده یا پیچیده را یاد بگیرید.

در انتها باید بگوییم که استفاده از سختی گیر آب یا آب شیرین کن صنعتی کاملا بستگی به نیاز محل یا صنعت شما دارد. شما با توجه به مشکل آب خود و مزایای هر دو سیستم می توانید تصمیم بگیرید که محل شما به کدام یک نیاز دارد و همان را تهیه کنید.

رای کاربران
[امتیاز کلی: 7 میانگین: 4.4]
۰۲۱-۸۸۷۲۲۰۲۷ با یک کلیک تماس بگیرید